2014. február 21., péntek

Almás krémes


Sajnos már nem tudom, hol találtam rá erre a receptre, de sokszor megsütöttem, és mindig nagy sikert aratott.
Felsorolom a hozzávalókat.

A tésztához:
6 tojás
6 ek. liszt
1 cs. sütőpor
1 kg alma (jó a savanyúbb Idared )

A krémhez:
4 cs, vaníliás pudingpor
1 l víz
6 ek. cukor
6 tojásfehérje

Tetejére:
5 dl Hulala tejszín

Ahogy én készítem:

A hat tojásból piskótát készítek.
Én nem a szokásos módon készítem a piskótát soha, hanem a következőképpen:
Felütöm a hat tojást, belekanalazom a cukrot. A lisztet összekeverem a sütőporral.
A cukrot és a tojást kézi mixerrel addig keverem, míg kifehéredik, némileg meg is keményedik. Akkor óvatosan belekeverem a sütőporos lisztet, csomómentesre, és kész a sütésre.

A tepsit kibélelem szilikonos sütőpapírral.
Rászeletelem az almát, erre öntöm a piskótaalapot.
180 fokon megsütöm, ez úgy kb. 50 perc

Ha megsült, kiborítom, leszedem a sütőpapírt, ekkor az almás fele kerül fölülre. 
Erre jön a krém.

A 4 csomag pudingport 2 ek cukorral és az 1 l vízzel sűrűre főzöm.
A 6 tojásfehérjét 6 ek cukorral keményre felverem, és a forró pudinghoz keverem.
Ez a krém akkor kerül a tészta tetejére, ha már majdnem teljesen kihűlt.

Végül a Hulala tejszínt felverem, és a tészta tetejére kenem.
Már csak egy kis fahéj kell a tetejére és tökéletes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése